Filtruj
Menu
Kliknij, aby zobaczyć więcej produktów.
Nie znaleziono żadnych produktów.
Wyszukiwanie w blogu

Ostatnie Artykuły

Kategorie bloga

Praktyczne porady: jak urządzić biuro w domu — domowe biuro krok po kroku

Dodany dnia2023-05-05

Praktyczne porady: jak urządzić biuro w domu — domowe biuro krok po kroku

Jak urządzić biuro w domu, aby gwarantowało odpowiedni poziom komfortu? W jaki sposób wyposażenie biura, w tym meble gabinetowe, drukarka, wentylator czy właściwie dobrane oświetlenie wpływają na wydajność i jakość pracy? Poznaj zasady, którymi warto się kierować podczas aranżowania biura.

Praca w domu do niedawna była czymś egzotycznym i dotyczyła głównie freelancerów z branży kreatywnej. Obecnie jest to standard, który czasem wynika z konieczności, a czasem z wygody i własnych preferencji. Pracownicy zadaniowi rozliczani per projekt mogą nie tracić czasu na dojazdach czy niedotyczących ich kwestii organizacyjnych lub rozpraszających wizyt klientów. Przestrzenie we własnym domu mogą z powodzeniem zostać przekształcone na stanowisko pracy lub pełnoprawne biuro. Jak zatem dobrać jego wyposażenie, aby spełniało standardy wygodnej i wydajnej pracy?

Biuro w domu

Jak zaprojektować biuro w domu

Pierwszym krokiem, jaki powinno się przedsięwziąć przy urządzaniu swojego domowego biura, jest określenie swoich potrzeb. Dotyczy to zarówno wszystkich niezbędnych narzędzi, jak i miejsca ich składowania i użytkowania. W większości zawodów niezbędne będą następujące elementy: fotel, biurko i przestrzeń do odkładania potrzebnych rzeczy. Trzeba mieć na uwadze, czy oświetlenie będzie w danym miejscu spełniać swoją rolę zgodnie z potrzebami użytkownika. Jeśli w pobliżu jest okno, to czy w ciągu dnia nie będzie przeszkadzać w użytkowaniu ekranu? Warto zawczasu upewnić się, że wszystkie potrzebne urządzenia będą miały dojście do zasilania. W przypadku komputerów pozbawionych łączności bezprzewodowej WIFI koniecznością będzie poprowadzenie stosownego kabla lub wyposażenie się w zewnętrzny odbiornik (np. w formie modemu wpinanego w port USB).

Ergonomiczne meble biurowe: krzesła, biurka i inne elementy wyposażenia

Ergonomia w pracy jest bardzo ważna. Dotyczy to w szczególności pracy domowej, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że wypoczynek po pracy będzie się odbywać w tym samym miejscu. Wielogodzinne siedzenie nie sprzyja zdrowiu kręgosłupa. Fotel powinien mieć możliwość swobodnej regulacji pozwalającej na uzyskanie wysokości tak, aby dłonie podczas pisania znajdowały się poniżej linii łokci, a przedramiona mogły swobodnie spoczywać na podłokietnikach. Dobrze by monitor znajdował się bezpośrednio na biurku, tak aby wysokość jego górnej krawędzi znajdowała się mniej więcej na linii oczu. W przypadku biurka ważna jest stabilność oraz możliwość swobodnego wsunięcia nóg pod blat.

Oświetlenie w biurze domowym: naturalne i sztuczne źródła światła

Oświetlenie spełnia szczególną rolę w pracy. Jego odpowiednie natężenie i rodzaj mogą wpływać na koncentrację oraz wydajność. Ma to szczególne znaczenie w przypadku oświetlenia sztucznego. Ciepłe i żółte światło typowe dla żarnikowych lamp w zakresie od 1000 do 3500 K nie jest odpowiednie do pracy, gdyż działa uspokajająco i rozpraszająco. Neutralne światło typowo dzienne, dobrze nadające się do pracy to 4500 K. Zimne światło, między 6000 a 10000 K, może być odbierane przez mózg bardzo pobudzająco, jak słońce w środku dnia. Liczne badania wykazują korelację takich barw ze zwiększona wydajnością i koncentracją. Trzeba mieć jednak na uwadze, że ekspozycja na nie, tuż przed położeniem się do łóżka, może wpływać negatywnie na czas zasypiania. Bardzo przydatnym elementem wyposażenia domowego biura jest lampka na biurko. Dzięki niej można jeszcze lepiej doświetlić blat roboczy. Osoby praworęczne powinny ustawić lampkę po swojej lewej stronie. Z kolei osoby leworęczne muszą usytuować ją po prawej stronie swego ciała.

Organizacja gabinetu w domu: szafy, półki i schowki

Niektóre prace mogą wymagać wyjątkowo dużo miejsca na segregatory, faktury, umowy itp. Do odkładania papierów przydadzą się kontenerki lub regały. Te drugie mogą także posłużyć na miejsce spoczynku drukarki, skanera, routera itp. Organizacja gabinetu w domu może być o wiele łatwiejsza, gdy w pomieszczeniu ustawi się szafę modułową. Pomieści ona niezbędne dokumenty czy akcesoria. Można w niej także przechowywać zarchiwizowane umowy czy faktury.

Wygoda i komfort pracy: dobór akcesoriów i dodatków w biurze domowym

Dzięki praktycznym akcesoriom i dodatkom znajdującym się w domowym biurze dużo łatwiej zapanować nad chaosem w dokumentach. W skład produktów tego typu wchodzą różnego rodzaju segregatory, teczki, przegródki, separatory, ale też artykuły piśmiennicze, długopisy, ołówki, spinacze czy zszywacz.

Jak pracować efektywnie z domu — biuro domowe

Ergonomiczne meble służące do home office z całą pewnością zwiększają wydajność użytkownika. Mniejsze dolegliwości bólowe w czasie siedzenia za ekranem komputera przekładają się na większą efektywność i dłużej utrzymane skupienie. Wyższy poziom koncentracji to również lepsze efekty pracy. Oprócz przystosowanych do wzrostu i potrzeb użytkownika biurka i fotela podczas urządzania domowego biura w pomieszczeniu tym znaleźć się powinny regały na dokumenty, szafka na drukarkę czy praktyczne kontenerki.

Produkty powiązane

Menu

Konto